رواية كياني الفصل العاشر 10 والاخير بقلم سلمي هاني
البارت العاشر.
بعد فتره من الوقت خرجت عائشه من المستشفى واتجاة الي منزل يونس ..
في الطريق
عائشه بتذمر: برضو مش هتقوليلي عرفتي تجبي كل ده منين يا نور
نور بضحك: يا بنتي هقولك وللهِ بس ف البيت
عائشه بفضول:بقولك ايه احنا لسه في الطريق احكي بقي عقبال ما نوصل
نور بتنهد:خلاص هقولك فاكره ياسمين
عائشه بتفكر :ايوه ياسمين الـ كانت قدي و كانت معايا الفتره الـ قضيتها في البلاد صح
نور :ايوه هي دي
عائشه باستغراب:بس هي مالها بالموضوع أصلا
نور بحزن:للاسف دي كانت بتحب عمار بس من كلامك عليه ايام ما كنتم صحاب خافت منه بس فضلت ترقب فيه من بعيد لبعيد لانه كانت بتشوفوا ماشي وراكم دائما و ده طبعا علشان يعرف يوصل ليكي .
نور سكتت بحزن وكلمت: وطبعا بعد الـ حصل معاكي هي خافت وهربت من البلاد وجات إسكندرية عند خالتها بس
عائشه:طب برضو مش فاهمه اي داخل ياسمين في القضيه اصلا برضو .
نور :علشان هي الشهد الوحيد في القضيه هي كانت هتقول كل حاجه وقت الـ حصل بس خافت ولما جيت هنا اسكندريه لما عرفت بمرض عمي قابلته وهي قالتلي علي كل حاجه بس خافت تواجهك و لما حصل الـ حصل في البيت وعرفت طلبت منه تجي تقول الحقيقه لأن كنت واثقه انك هتقولي لـ يونس الحقيقة وهو مكانش هيسكت .
عائشه : هي فين الوقتي
نور :رجعت القاهره تاني علشان محدش يعرف هي خافت
عائشه :لما نوصل هتكلم مع عمو احمد علشان نروحلها في يوم .انا مش هسيبها
نور : متقلقش عليه هي كويسه وكمان اتخطبت لشخص بيحبه وكان معها في القسم ..
عائشه : طب كويس
نور :يلا انزلي وصلنا
عائشه :تمام هو صحيح يونس فين من وقت ما عرف وبعد الـ حصل محدش شافوا حتي بسال عليه عمو اخر مره بيقول لما كان في المستشفى.
نور بضحكه : متقلقش ع الحب يلا ندخل وأنتِ تفهمي
عائشه هز رأسه و داخلُ
______________
احمد بحب : حمدالله على السلامه يقمر انتِ
عائشه بضحكة :الله يسلمك ياعمو وبعدين هو في قمر غير طنط برضو .
مني بضحكة :شوف البت بس بصراحه اه مافيش قمر غيري
نور بضحك :ولله انكم عيله عسل يااجماعه بطلوا غرور بقي طبعا مافيش غير انا
كانت نور بتكلم بثقه خالت الكل يضحك عليه و دخل يونس عليه فجأة
يونس بحب : بعد اذنك يا نور مافيش غير قمر واحد هنا وهي عائشه قمري انا وبس وقرب منه وأكمل بحب
يونس :تبقي غبيه لو فكرتي اني ممكن اسيبك علشان اي حاجه انا اه زمان كنت غبي لم سيبتك بس المره دي لا مش هسيبك تاني ابدا لاني بحبك وهفضل احبك لـ اخر يوم ف عمري تقلبي تكوني نصي التاني وشريكة حياتي وعمري الـ جاي تقبلي تكوني فرحتي وقت حزن و تكوني السعاده و راحة البال وقت التعب تقبلي تكوني الراحه ليا و اوعدك اني عمري ما هبعد عنك في يوم واني هكون ليك اب و الاخ و الصديق تقلبي بحبي ليك و بقلبي ليكي .
عائشه من الصدمة مش عارفه ترد تقول ايه ...
يونس بحزن :عائشه انت مش بترد ليه
كلهم واقفين خايفين من رد عائشه .
واخيرا هي فاقت من الصدمة الـ كانت فيه
عائشه : أنت قولت ايه
يونس بصدمه:نعم يختي قولت ايه اومااال انا بقول ايه بقالي ساعه وتقلبي، وتقبلي تكون كذه امشي يا بت من وشي .
عائشه بجديه:لا بجد انت قولت ايه .. انت قولت تقلبي تكوني نصي الثاني و شريكة حياتي صح يعني انت مش هتسبني حتي بعد الـ عرفتوا
يونس بصدمه:أنتِ بتقولي ايه انا بحبك انت وقولت ليك تبقي غبيه لو سيبتك تاني .. وسكت وكمل وقال بصوت عاااالي ادخل يا حمزه انت وأحمد والماذون..
عائشه بغباء :اي ده ليه أن شاء الله لا تكون ناوي طلقني
كلهم ضحكم عليهم .
يونس بصدمه وصريخ:اطلقققق ايه انا لسه هكتب الكتاب بت انتي مالك غبيه كده ليه انهارده ..
عائشه بحب :لاني فقد كل ذرة عقل فيا لما قولت ليا بحبك ولاني بكل بساطة بحبككك يا يونس
يونس بحب :وانا بعشقك مش بس بحبك يا وصية الرسول ♥️
تمت بحمد لله ❤️
#كياني
#بقلمي_سلمي_هاني